Szicíliai kiruccanás - Catania

Catania az Etna és a Jón-tenger partja között terül el.

Napsütés miatt látogassunk melegebb tájakra. Erre ideális helyszín a dél-olasz város.

Booking.com

Repülőjegy: Ryanair

A légikikötőből kb. 20 perces úttal juthatunk a központba. A buszok sűrűn járnak, jegyet a reptéren tudunk venni.

A több mint háromezer éves történelme során görög, római, de iszlám kultúrák is formálták a város arculatát.

Catania főtere az egyike a leglátogatottabb gócpontoknak, itt található az elefántos kút, csodálatos homlokzatú épületekkel körülvéve, melyek az 1700-as évek elején épültek.

A térről indul az egyik legforgalmasabb út, a Via Garibaldi, ahol hemzsegnek az autók, dudálnak és káromkodnak a helyiek a sajátos stílusukban.

Mindenképp sétáljunk végig rajta a meghökkentő hangulat miatt, illetve az építészeti kavalkád megnyerő lesz a szemünknek.

Cataniában rengeteg a templom, térjünk be néhányba és rendezzük gondolatainkat, csodáljuk meg a belső festést, mely a csodálatos itáliai freskófestőket dicséri.

A Jón-tenger partján fekvő városban adja magát, hogy sétálnunk érdemes a kikötőben, el kell látogatnunk a helyi piacra és meg kell kóstolnunk valamelyik itteni fogást.

Számos tengerpartra néző éttermet találunk, de aki a nem túl puccos helyeket szereti, azt a helyiek a vidám hangulatú kifőzdéikben is szívesen látják. A szicíliai konyha remek, próbáljunk ki valami specialitást!

A déliek temperamentuma itt is érződik. Esténként az utcák megtelnek a beszélgető helyiekkel és a turisták egyvelegével.

Napközben ne csak a frekventáltabb részekre merészkedjünk, hanem barangoljunk az igazi Cataniában, hogy megismerhessük a helyiek szokásait. Nagyon kedves népség, bátran elegyedjünk beszédbe velük.

A házak közötti isteni pastaillatot vagy a szűk utcák magas, meredek házfalait hamar megkedveli, aki idelátogat.

A városi sétáink egyikén keressük fel a Bellini színház neoreneszánsz stílusú épületét, melyet 1890-ben nyitottak meg a nagyközönség előtt. Nézzük meg ezt az impozáns belsőt!

A lávakőből épült Ursino-kastély termetes bástyáit még az 1200-as években emelték.

A Piazza Mazzini a tipikus olasz hangulatot adja vissza nekünk boltíves, árkádos épületeivel. Itt megpihenhetünk, ihatunk egy igazi kávét és vegyülhetünk a forgatagban.

Az ókori színház romjai nagyon romantikus helyszín, ki ne felejtsük!

Ittlétünk fontos felfedeznivalója a híres aktív vulkán, az Etna, melyre számos látogatást szerveznek naponta. Télen akár még síelhetünk is rajta! Ki ne szeretné ezt kipróbálni?

Természetesen nyári időszakban számos strand közül válogathatunk.

Catania ideális hely lehet a kikapcsolódásra.

Jó utat! :)

Szállás: Catania, Szicília

Szállás bárhová: ITT

Tetszett az ötlet? Lájkold ITT a blogomat, hogy a Facebookon is tudd követni az olcsó repülőjegyeket. Illetve olvasd el a többi helyről szóló írásaimat is! :)