A fenséges ízek hazája - Porto, Portugália

A csodálatos tájjal bíró Porto, a déli részek örökös ellenfele, sűrűn lakott ősi terület.

A Wizz Air  vagy a Ryanair légitársasággal közvetlenül utazhatunk ide.

Repülőjegy: Ryanair

Szállás:

Residencial Porto Rico**

Hotel Aliados***

Booking.com

A reptérről a legegyszerűbben metróval közlekedhetünk a város felé, a menetidő bő fél óra, a jegy ára másfél euró körül mozog.

A tömegközlekedés modern, minden látnivalóhoz eljuthatunk vele. Az alábbi linken megtaláljuk az információkat: http://www.stcp.pt/en/travel/

Portugália egykori fővárosa a Douro-folyó partján fekszik. A XI. században innen űzték el a város lakói a mórokat, majd szolgálták ki a tengeri felfedezőket az idők folyamán. Manapság fontos kereskedelmi és ipari központ.

Természetesen Porto nevét meghallva azonnal a világhírű borra asszociálunk.

A nemes nedűt a XVII. századtól kezdve termesztik a Douro-folyó felső 100 km-es szakaszán. A napsütötte völgyekben terem a szőlő, melyet borházakban, tölgyfahordókban érlelnek. Egy-egy jó bornak akár 15 év is kell, hogy igazán zamatos legyen.

Látogatásunk során mindenképp kóstoljunk meg pár helyi italt, illetve hajózzunk ki a csodálatos borvidékre, igazán romantikus látványban lesz részünk.

A vidék azonban nemcsak erről híres!

A város látképéhez hozzátartoznak a hidak, melyekből hatot is megszámolhatunk. Ha ringatózni szeretnénk a folyón, a leghíresebb, I. Lajos hídhoz kell mennünk, itt várakoznak a sétahajók. De találhatunk itt olyan átjárót is, melyet maga Eiffel tervezett.

Porto hangulatát leginkább az óvárosa határozza meg. A dimbes-dombos vidékre épült házak, a sok színes fal és a helyiek közvetlensége mindenkinek mosolyt csal az arcára.

Az itt élőket szorgalmas, dolgos embereknek tartják, ellentétben a déli lisszaboniakkal, akik inkább a pihenésre, szórakozásra koncentrálnak.

A szűk, meredek sikátorok általában a turisták kedvencei, de azért kényelmes cipővel és sok pihenővel készüljünk.

A város építészeti remekei közé kell, hogy soroljuk a Sé-katedrálist, mely alapjai a XII. századból maradtak fenn. Stílusa román-gótikus és mivel erődtemplomként használták, ezért bástyákkal is büszkélkedik.

A Szent Ferenc-templom, melynek belsejét több száz kg aranyozott díszítés borítja, az egyik legszebb imaház Portugáliában.

A csodálatos mintázatú csempékkel díszített Sao Bento pályaudvar 1916-ban készült el, nézzük meg a belsejét!

Az egykori tőzsdeépületben ma kiállításokat tekinthetünk meg. A XIX. században épült palotának gránit és márvány az alkotóeleme.

Aki panorámára vágyik, másszon fel a Clérigos torony 75 méter magas tornyába és tekintse meg a pazar kilátást.

Ha megéhezünk, használjuk ki a helyiek vendégszeretetét és kóstoljuk meg a változatosan elkészített tőkehal-különlegességeket.

A futballrajongók ne felejtsenek beülni egy dübörgő hangulatú FC Porto meccsre, garantált az élmény!

Portóban a sok napsütés, a mediterrán életvitel miatt jól fogjuk magunkat érezni, barangoljuk körbe a vidéket és hagyjuk levenni magunkat a lábunkról.

Szállás: Porto

Szállás bárhová: ITT

Tetszett az ötlet? Lájkold ITT a blogomat, hogy a Facebookon is tudd követni az olcsó repülőjegyeket. Illetve olvasd el a többi helyről szóló írásaimat is! :)