Kiruccanás északra: Malmö-Koppenhága I. rész

Valamikor másfél évvel ezelőtt láttam egy képet. Ekkor kezdődött az én sóvárgásom Malmö után.

A képen nem más volt, mint az Öresund híd!

1_87.jpg 0_114.jpg

A híd, amely összeköti Malmőt és Koppenhágát, avagy Svédországot és Dániát.

Ekkor jött az érzés, hogy nekem ezen át kell mennem, én ezt látni akarom!

Mivel ismerőseim körében észak kevésbé kedvelt, igencsak fejtörést okozott, hogy hogyan tudnám megvalósítani immár a bakancslistám első helyére kúszott utazást.

Sajnálattal konstatáltam, hogy ez a célom 2015-ben nem fog végbemenni.

Aztán egy kollégákkal történt kávézgatás közben felmerült, hogy utazzunk el valami olcsó, kevés nap alatt kivitelezhető helyre. Több lehetőség közül végül Malmö-Koppenhága maradt a dobozban, aminek kifejezetten örültem! :)

Ezúton szeretném megköszönni nekik, hogy eljöttek velem, jól éreztük magunkat és megvalósíthattam az általam hőn áhított utat! :)

Márciusra lőttük be az időpontot, és mivel mindannyian dolgozunk, próbáltuk legalább az egyik napot hétvégére kivitelezni, hogy ne használjunk el annyi szabadságot. Kis malőr, hogy a jegy ára pont akkor volt a legkedvezőbb, amikor szombaton be kellett dolgoznunk egy későbbi pihenőnapot.

Az utunk körvonalazódott, mindenképp át akartunk kelni a hídon, és mindenképp a legolcsóbban akartuk megúszni a kiruccanást.

Emiatt úgy döntöttünk, Malmőbe utazunk Wizz Airrel, ahol egy délutánt tudunk eltölteni, majd másnap reggel továbbutazunk Koppenhágába, ahol egy teljes napunk lesz a városnézésre, aztán onnan hazareppenünk Ryanairrel.

Időpont kitűzve, útiterv megszerkesztve.

Januárban foglaltam a repülőjegyeket. A transzfert és a vonatjegyet, illetve a szállást februárban, amit csak az utazás napján kellett kiegyenlítenünk. Így eloszlottak a költségeink.

Az utolsó napokban már visszaszámoltunk, alig vártuk az indulást, március 4-ét!

Íme, útnak indult a Blog :) A rajzot köszönöm Móninak! :)

Az utazás rendben zajlott, bár nem voltak olyan szép felhők.

Valahol a Tátra felett:

Érkezés a felhőkbe:

Az első svéd táj, amit a borús felhők alatt megláttunk. Sajnos, ködös időben érkeztünk, szürkeség volt mindenfelé. Kedvünket viszont ez egyáltalán nem szegte! :)

A malmői reptér sárga. Nagyon sárga. De nagyon tiszta! Mint ahogy az egész város is az!

A transzfer rögtön a parkolóba, a kijárattól jobbra várt minket. Amikor foglaltam, összehasonlítottam, hogy a Wizz Air vagy a helyi Flygbussarna szállít olcsóbban, így nekünk a Wizz Air kisbuszára esett a döntésünk. Érdemes azért összevetni!

Ahogy már korábban is írtam, szeretek mindent online elintézni. Egyrészt könnyebb, másrészt időt spórolok meg vele. Sőt a költségeket is szétoszthatom.

Az út Malmőbe kb. 30 perc volt.

Amikor Párizsban jártam, szembetűnt, hogy milyen szemetes volt az autópálya, sőt semmi rendezettséget nem képviselt.

Itt ennek az ellenkezője fogadott, rendezett táj, szemét sehol, sőt még graffiti sem.

A városba érve a Central Stationnál rakott ki a buszunk, ami a központi pályaudvar vörös téglás épülete.

Segítség, hogy ha térképet kerestek, az állomásnál találtok, azt hiszem, az mindig jól jön!

Figyeljétek a buszt! Dupla csuklós!

Ami rögtön szembeötlik, a sok híd, a víz központi szerepe és az érdekes, de nagyon rendezett épületek.

Szállásunk az öt percre lévő Comfort Hotelben volt, amivel mindannyian elégedettek voltunk.

A belső dizájnos, ami nekem különösen elnyerte a tetszésemet. A szoba kényelmes, nagyon tiszta! Talán egy picit lehetett volna melegebb.

A szálloda elfoglalása után a város megismerésére szántuk az időt.

Indulásunk után legnagyobb örömömre ráakadtunk erre a csodás világítótoronyra. Nagyon imádom őket, de ilyen közelről még nem volt szerencsém egyhez sem.

Kiemelt helyen szerepelt a Torso meglátogatása, mégiscsak ez Malmö szimbóluma!

A város ezen része igazán kikötőváros jellegre hajaz, rengeteg a gyárrész, lerakatok, épülőfélben lévő irodaházak. Egyébként inkább a modern épületek töltötték be a teret, nem úgy, mint később a belvárosban.

Egészen elsétáltunk a Balti-tenger partjáig, ahol ilyen úszóházakat találtunk. Ténylegesen laktak is bennük!

A helyi wakeboardpályán nyáron nagy élet lehet. Láttunk még fedett korcsolyapályát, görkorisoknak és deszkásoknak kiépített parkot, ahol még egy 4 éves körüli kisfiú is rótta a köröket.

A Torso Tower, melynek teteje elveszett a ködben.

A képeken nem feltétlen látszik, de sok ember volt az utcákon. Sok gyermek is. Nem volt annyira hideg, mint később Koppenhágában, de meglepően nem voltak túlöltözve a helyiek. Sokszor csak egy vékony nadrágban, vagy a nők egy vékony harisnyában, szoknyában tekertek a biciklijeiken. Ha valaki ide utazik és van több ideje, mindenképp biciklivel járja be a környéket. Egyrészt átjöhet a helyi életérzés, másrészt nagyon praktikus.

Szinte mindenhol van kiépítve széles, aszfaltozott bicikliút a járdák mellett, amik többségben macskakövesek, néhány helyen aszfaltosak.

Hatalmas élmény volt nekem, amikor szerettünk volna átkelni a zebrán, ahol többnyire nem voltak jelzőlámpák, és az autók, sőt még a busz is magától megállt! Nem úgy, mint itthon, hogy örülsz, ha valaki átenged! Amikor közeledtünk, már megálltak és türelmesen vártak. Többször is kipróbáltam, működött! :)

Balti-tenger:

Kis kanyarral jutottunk el innen a Malmöhushoz, avagy a helyi vár jellegű építményhez. Talán ez volt az egyetlen, ami senkinek nem nyerte el a tetszését. Viszont a környékén van egy igazi malom, egy kis házzal és kertecskével. Amikor zöldell minden, biztos nagyon szuper képeket lehet itt lőni. Így is jó emlék marad!

Malmöhus

Innen egész közel a belváros, szűk utcákon haladhatunk. Péntek délután volt, de csak egyetlen nyitva tartó boltot találtunk. Itt tudott venni helyi csokit, aki akart. Nem volt olcsó!

Utunk a Lilla torg, azaz Lilla tér felé vettük, itt akartunk valami helyit megkóstolni, vacsorázni.

A legnagyobb és legnívósabb helyi hotel a Clarion Hotel Malmö Live.

Egy igazi bicikliparkoló. Sőt, a pályaudvarnál van olyan tároló is, ami emeletes! :)

Sok helyen lakat nélkül állnak a biciklik az utcán, senki nem nyúl hozzájuk!

John Lennon halála ihlette ezt az alkotást, mely egy pisztolyt ábrázol. Csövére csomót kötött Carl Fredrik Reutersward svéd szobrász. Az eredeti mű a New York-i ENSZ-székház előtt található, de Berlinben, Stockholmban Göteborgban, Malmőben és Kirchbergben is találkozhatunk hasonló munkákkal.

Stortorget

A téren számos kávézó és étterem található. Mi átgyalogoltunk a Lilla torgra, de útközben találkoztunk ezzel a rezesbandával is. :)

A tér az esti kivilágításában csodálatosan festett, igazán hangulatos volt, mintha megérkeztem volna arra a helyre, ahová annyira vágytam. Nagyon jóleső érzés volt körbetekinteni.

Sokat filóztunk, a csalogató éttermek melyikébe üljünk be... végül a Burger King mellett döntöttünk. Azóta is bánom, de költség szempontjából tényleg az volt a legkifizetődőbb.

Ja, és látjátok, itt is mennyi bicikli van? Eszméletlen!

A vacsorázás után a hotel felé vettük az irányt. A vasútállomásnál találtunk egy édességboltot, ahol 11 korona/10 dkg áron lehetett válogatni rengetegféle édesség közül. Itt remek lehetőség, ha vásárolni akartok a helyi ízekből az otthoniaknak, és talán még megfizethető áron is van!

Szuvenírbolt egy volt szintén a pályaudvarnál, de másnap kiderült, hogy az állomás belsejében van miből válogatni, oda induljatok, ha vásárolnátok!

Ennyi fért a délutánba, amit Malmőre szántunk. Remek város, nagyon tetszett a tisztaság, az emberek kedvessége, hogy bárki szívesen segített, mindenki beszélt angolul és mosolygott.

Megfogott a hangulat, a rengeteg zöld és a víz közelsége. A sok biciklinek pedig feelingje van!

Remélem, a képeket nézegetve a ti otthonotokba is varázsolok egy kis svéd idillt.

Biztatlak benneteket, hogy látogassatok el Malmőbe, hisz mindig alacsony áron kivitelezhető úti cél, és másfél óra a repülési idő!

Aki fagyos, jól öltözzön fel, hűvösebb vidék, mint Magyarország, és a sok víznek köszönhetően valamivel szelesebb is.

Nyáron biztos más arcát mutatja, mikor minden zöldell és több a turista.

A következő részben jön a folytatás Koppenhágával, ahol egy teljes napot töltöttünk. :)

Amennyiben tetszett a beszámoló, kövessetek Facebookon is, illetve olvassátok el a többi helyről szóló írásaimat, figyeljétek villámhíreimet, és hozom számotokra az olcsóbbnál olcsóbb repülőjegyeket, úti tippeket és szállásokat!