Koppenhága visszavárt

Pár héttel ezelőtt szokásomhoz híven keresgettem reggel ébredés után nektek a repülőjegyeket, amikor megakadt a szemem egy szuper egynapos úton, mégpedig Koppenhágába.

Tudjátok, hogy mindenem a repülés, de itt most azért is felcsillant a szemem, mert egyrészt volt idő bemenni egy egész délutánra a városba, másrészt kifelé a kedvenc légitársaságommal, a Norwegiannel lehetett utazni. Soha nem ültem még ilyen repülőn, mindig csak vágyakoztam.

Gyors döntést követően és egy szuper útitársnak köszönhetően ott volt a kezemben a lehetőség, hogy utazhatok. Fantasztikus érzés volt!

Imádom északot, a skandináv életérzést nagyon a sajátomnak vélem, oda utazok a legnagyobb örömmel.

Hosszas válogatás és tervezgetés után kiválasztottam az ablak melletti helyemet és már csak azon kellett izgulnom, hogy festett gép érkezzen aznap Budapestre.

Természetesen kedd reggel, mikor eljött az indulás napja, az volt az első momentum, hogy ébredés után lecsekkoltam a járatot és igencsak ugráltam, mikor kiderült, csodás gép érkezik értünk :)

A reptérre vezető úton azon gondolkodtam, hogy az ember a vágyait, ha nagyon akarja és persze a lehetőségei engedik, igenis el tudja érni! Nemrég még csak álom volt, ma meg már ott fogok ülni a Norwegian gépén! Eszméletlen!

Nagyon vártam a fedélzeti wifit, de minden nem lehetett tökéletes, így az sem működött. Továbbléptem rajta :)

Az út fenomenális volt, csodás fotókat lőttünk a magasból, a Megyeri híd, Németország nyúlványai és a malmői torony hatalmas élményt adott!

Érkezésünkkor könnyen megtaláltuk a metrót. Jelenleg a városba jutáshoz a Kongens Nytorv nevű állomást válasszátok, amihez 3 szektoros jegyet kell vásárolni, ez pedig 36 DKK (2017-ben). A visszaútra szóló jegyet ne vegyétek meg, csak akkor, amikor a reptérre utaztok majd, mert a vásárlástól számítva egy óráig érvényesek! Nagyon pozitív élmény, hogy a jegyautomatáknál több emberke is álldogál segítségnyújtási céllal. Kedvesek, mosolyognak, válaszolnak a kérdésekre és nagyon jól beszélnek angolul, ahogy általában a dánok mindegyike.

A metró önműködő, újdonság annak, aki még nem ült ilyenen. Egy részen felszínen halad és érdekes látni a faházas negyedeket vagy a téglaépületeket, milyen rendezettek és mennyire más összképet sugallnak, mint az itthon megszokott városkép.

Kb. 15 perc utazás után érünk a városközpontba, amitől 2 utcára fekszik a Nyhavn, Koppenhága legnagyobb nevezetessége, a színes kikötő.

A reptérre érkezve szuper napsütéses idő volt, azonban mikor a metróból tartottunk a felszínre, sűrű eső, sőt jégeső fogadott minket. Bár ez sem szegte volna kedvünket, de 10 perc után alábbhagyott az északi időjárás és szikrázó napsütésben vettük az irányt a kedvenc helyem felé.

Utastársam még nem látta élőben a kikötőt, de első szavai az én tavalyi meglátásomat igazolták, hisz ő is azt mondta, hogy tényleg olyan színes, mint a képeken! :)

Egy éve már jártam itt, sőt akkor is márciusban. Lehet, most már ez lesz a programom minden évben? :) Én örülnék!

A városra elég egy délután. Mindent nyugodtan meg lehet nézni ennyi idő alatt, kényelmesen gyalogosan (Nyhavn, palota, kikötők, Kis hableány). Természetesen aki múzeumot akar látni, netán a Tivoliban szórakozni, vagy minden szegletét megismerni Koppenhágának, jóval több időre lesz szüksége! Alternatíva lehet a közeli Malmö, hisz tavaly mi is oda repültünk, majd onnan vonatoztunk át az Öresund hídon és dán reptérről tértünk vissza Budapestre.

Koppenhágának van valami nagyon geometrikus, letisztult, modern arca számomra. Minden olyan rendezett, tiszta és mai. Az emberek lazák, rengeteg a fiatal. Tekerik a biciklit, télen is egy szál szoknyában, vagány az öltözékük és jó érzés ott lenni.

Az igazi dán nők szőkék és pirospozsgás arcúak, fekete szövetkabátban és elegáns szoknyákban hajtják a kosaras biciklijeiket, a férfiak pedig hosszú vörös vagy világos szakállú, magas, szikár alakok, akikre jó ránézni.

Az időjárás a napsütés ellenére is igen szeles és estére már-már metsző hideg volt. Általában jellemző a légmozgás, így öltözzetek sokkal melegebben, mint ahogy itthon tennétek!

A színház körül, a metrómegállónál sok éttermet és kávézót találtok, illetve a McDonald's is itt kapott helyet. Jó alternatíva lehet, ha a kisebb leágazó utcákban keresgettek, hisz itt sokkal olcsóbb lehetőségek adódnak, mint a Nyhavn éttermei, ahol igen borsos árakat tapasztalhattok. Viszont aki szereti a waffelt, az semmiképp se hagyja ki és kóstolja meg a mennyei édességet, melyet mi csak ezen a környéken találtunk.

A kikötőtől nyugis sétát tettünk a királyi palota felé, aminek a tenger felőli oldalán található egy botanikus kert. Kiváló piknikezési helyszín! A vízhez sétálva pedig, ha áttekintünk a túloldalra, az Operaház modern épülete néz velünk farkasszemet.

Most sem hagytuk ki a csodás kerek templomot, a Frederiks Kirkét a repertoárról, ti se tegyétek! Előtte általában egy hamburgeres áll, ahol finom street food ételeket kóstolhattok.

Továbbsétálva hamarosan eljutunk a Kis hableány szobrához, ami a második legfőbb turistalátványosság a városban.

Remek képeket csinálhatunk itt a tenger felé, a háttérben sokszor akár hadihajók vagy hatalmas, emeletes hajók is feltűnhetnek. Mi extraként még egy hidroplánnal is találkozhattunk. :)

A szivárvány megvan? ;)

A kis kikötőn túl Koppenhága modern negyede is kibontakozott. Minden letisztult, illeszkedik egymáshoz és olyan jelenbeli. Azon gondolkodtam közben, tudnék-e én itt lakni. Ti tudnátok? ;)

Mivel csak 21:55-kor indult haza a gépünk (Ryanair), kényelmesen meg tudtuk várni a sötétedést, és ezeket a nagyszerű képeket sikerült fotózni.

A reptér barátságos, ha máshol nem, akkor ott tudtok szuvenírt vásárolni. A fapados járatokhoz általában sokat kell gyalogolni, így semmiképp se hagyjátok az utolsó pillanatokra a beszállást!

Kellemes utazás és újabb élmény, amivel gyarapodtunk. Bármikor szívesen megyek vissza és bátran ajánlom nektek is északot! Nem minden a mediterrán vidék, menjetek és ismerjétek meg a skandináv országokat is!

Szállás: Koppenhága

Szállás bárhová: ITT

Tetszett az ötlet? Lájkold ITT a blogomat, hogy a facebookon is tudd követni a villámhíreket. Illetve olvasd el a többi helyről szóló írásaimat is! :)