Maastrichtban jártunk

(A bejegyzés 2016.05.15-én íródott.)

Még amikor a Wizz közvetlen járattal közlekedett Maastrichtba, akkor elkezdtem kutakodni a város után. Született is ebből egy írás, amolyan kedvcsinálóként, amit olvashattatok a blogon.

Ekkor kaptam kedvet, hogy meglátogassam, nagyon megtetszett!

Sajnálattal vettem tudomásul, hogy a járat megszűnt, így mikor kiderült, hogy két hétig az eindhoveni helyett ezt a repteret kényszerül használni a társaság, már egyértelmű lett, hogy ki kell használnom az alkalmat és Maastrichtba kell utaznom.

Keddi nap indultunk délután, csodálatos napsütésben, ennek örömére szuper felhők feletti repülésben volt részünk.

Az ott a Balaton.

Odafelé az Alpok vonulatát nagyon szerettem volna lefotózni, de az egybefüggő felhőréteg ezt nem engedte. :(

Maastricht felé érkezve borongósabb időjárás fogadott. De így is érdekes volt a kilátás landoláskor.

Sajnos hazafelé nem én ültem az ablaknál, így képet nem tudok részetekre prezentálni.

A reptér nagyon aprócska, vele szemben egyből a buszmegállóba ér az ember. Maastrichtba és onnan is félóránként járnak a buszok, egy jegy 4,5 euró. Az út kb. 20 perc.

Információért, menetrendért IDE kattintsatok!

A központi vasútállomásnál szálltunk le, majdnem a végállomáson. Az első kép, ami itt is szembeötlött, az a tömérdek bicikli!

/A fényképek minőségéért ezúton kérek elnézést, borús időben és nem megfelelő technikával érkeztem./

Az állomáson áthaladva, tulajdonképpen szemben volt a szállásunk. Egy dizájnhotelt sikerült lefoglalnunk, nem sokkal az indulás előtt. Volt már egy másik szobánk, valahol az óvárosban, de ezt lecseréltük, mert sokkal olcsóbban, magasabb rangú szállodára váltottunk. :)

A Hotel Kaboom valahogy így festett. Mi két személyre is négyágyas szobát kaptunk. :)

A szemben lévő Grand Hotelben biztos borsosabbak lettek volna az árak! ;)

Kilátás a szobából a klasszikus holland épületekre.

Mivel késő délután érkeztünk, minden időt ki kellett használnunk a város megismerésére. Gyors felfrissülés után elindultunk a folyó irányába.

Az út egyenesen haladt Maastricht legismertebb nevezetessége, a Szent Szervác híd felé.

Rendezett utcák, virágok, sok fa és színes pár emeletes épületek.

Azonnal észrevettem, mennyi üzlet van, mennyi kiülős étterem, cukrászda, pékség, kávézó. Az az érzésem támadt, hogy itt mindenki közösségileg éli meg az efféle pillanatokat és nem otthon.

Jellemzőek a macskaköves, szűk, kanyargós utcák. Az emberek szépen öltöznek, sikkesek.

Az első érdekesség a Szent Márton-katedrális neogótikus épülete, melyet sikerült belülről is szemügyre vennünk. Szép színes üvegablakai és csodálatos oltárképe mindenképp megéri a látogatást.

A templomtól pár utcára haladtunk egészen a Maas partjáig.

Mindig nagy lelkesedéssel indulok egy-egy útra, most se volt ez másképp.

Maastricht csodálatos kőházai máig az emlékezetembe vésődtek. Kedves, kisvárosias hangulata számomra nagyon megnyerő volt!

A Maas-folyó partja mindkét oldalról sétánnyá van alakítva, andaloghatunk itt kedvünkre.

A látkép szerintem még borús időben is pazar volt!

A Maastricht jelképének számító Szent Szervác hídon haladtunk át a túloldalra. Csak biciklisek és gyalogosok használhatják.

Jellemzően egyébként kevés autóval találkoztunk. Két hídon csak biciklis és gyalogos forgalom mehetett, egyen láttunk buszokat, autókat. Éljen a sportosság és a környezetvédelem!

A folyó túloldalán haladtunk tovább a főbb nevezetességek felé, illetve itt találtunk egy éttermet, ahol megvacsoráztunk.

Kedd este volt és sok helyi bandukolt az utcákon.

A Vrijthof téren áll a Szent Szerváciusz-templom és a Szent János-katedrális.

A téren épp tornáztak az emberek. Körben a házak földszintjén kávéházak, éttermek találhatóak. Van miből válogatni! :)

A másnap délelőttjén nem volt hozzánk kegyes az időjárás, ömlött az eső. Nem, nem túloztam, tényleg szakadt.

Ennek örömére elmentünk a vasútállomásra egy kis szuvenírt vásárolni, illetve megnéztük a helyi vonatokat.

Kb. negyedóránként érkezik egy-egy szerelvény. Az elővárosi járatokon, a Veolia járművein híres hollandok vannak felfestve. A gyorsvonatok, illetve távolsági járatok kék-sárga színben pompáznak és emeletesek.

A pályaudvar tiszta, a mosdó kifogástalan! Van egy zongora kirakva, ahol épp egy Liszt Ferenc kinézetű bácsika játszott legnagyobb örömömre!

Kb. két órára alábbhagyott az eső, így a Maastrichti Szerződés aláírásának emléket állító térre még sikerült elgyalogolnunk. Igazából egy darab emlékmű sincs, csak a tér kövei közt van pár 1992 és euró jelű felirat.

A másfél nap alatt minden főbb nevezetességet sikerült megnéznünk, persze ha második nap délelőtt nem ömlik az eső, talán még más részét is megismerhetjük a városnak.

Maastricht egy nagyon barátságos város, mindenhol beszéltek angolul, az atmoszféra nekem nagyon kellemes volt.

Az, hogy mindenki biciklizik, sok a kiülős hely, nekem nagyon tetszett.

Biztatlak benneteket is, hogy utazzatok oda és nézzétek meg Hollandia legrégebbi városát. Kényelmes cipőben, akár kisgyerekekkel is szuper sétákat lehet tenni.

Amennyiben tetszett a beszámoló, kövessetek Facebookon is, illetve olvassátok el a többi helyről szóló írásaimat, figyeljétek villámhíreimet, és hozom számotokra az olcsóbbnál olcsóbb repülőjegyeket, úti tippeket és szállásokat!