Debreceni szösszenet

Bár soha nem éltem ott, de Debrecenben születtem. Ez éppen elég indok volt arra, hogy elmenjünk megnézni a várost. Legutóbb még gyerekkoromban, egy osztálykirándulás alkalmával jártam itt, és kíváncsi voltam az a kép, ami azóta él bennem miként fest manapság.

Persze mindenki mást vezéreljen az, hogy Debrecen fantasztikus hely! Rengeteg a zöld, szuper sétákat lehet tenni! Tisztaság fogad mindenhol. A sétálóutca vibráló színű házai és a sok muskátli, petúnia máris jókedvre deríti az embert. Hangulatos kávézók, éttermek, fagylaltozók sorakoznak az árnyas fák alatt. Kedvesek az emberek!

Családosoknak ott a vidámpark, állatkert, de sok-sok program várja az idelátogatókat egész évben. Hogy egy most aktuálisat emeljünk ki, mindjárt jön a Virágkarnevál!

Mi csak egy délutánt töltöttünk itt, vonattal jöttünk és azzal is távoztunk. Az állomástól könnyű a közlekedés, hisz a villamosok is ide futnak be. Egyenesen a Nagytemplomhoz, de akár a Nagyerdőbe is kiutazhatunk.

Egyébként kellemes időben kár nem sétálni, hisz a város hangulata, kellemes atmoszférája sokkal jobban átjön a házak tövében andalogva, kirakatokat nézegetve, mintsem máshogy. Nem beszélve róla, hogy a vasútállomás és a Nagytemplom kb. 15-20 perc séta nagyon andalgós tempóban.

Aki mégis a tömegközlekedést választja, annak segítségképp itt találhatóak a menetrendek, térképpel ellátva. Jegyet rögtön a villamosmegállóban lehet váltani, egy db 320 HUF, míg a napijegy 1200 HUF.

Mi visszafelé haladtunk, először az Egyetemhez mentünk. A park gondozott, a szökőkút rendületlenül csobog, az épület ajtaja pedig nyitva áll a turisták előtt. Az emeletek kazettáin fel vannak tüntetve az itt tanult írók, költők, híres emberek nevei. Az üvegkupola szemet gyönyörködtető.

A Nagytemplom, mely uralja Debrecen képét, szinte hívogat. Belseje puritán, nincsenek freskók, orgonája viszont tekintélyt parancsolóan áll az oltár fölött. Itt található Kossuth Lajos egykori széke, de megtekinthetjük az egykori Kossuth-bankók néhány példányát is, ahogy az eredeti Károlyi-bibliát is. Másszatok fel a kilátóba, ahonnan pompás kilátás tárul a városra!

A fiatalokat, fényképezni vágyókat a Debrecen felirat biztosan megállítja egy-két percre, nagyon jó találmány! A gyerekek szinte futnak, hogy elfoglalják valamelyik betűjét maguknak.

A főtéren érdemes megpihenni az árnyékban és csak úgy elidőzni a házak más és más homlokzatán. Elkölteni egy finom ebédet, vacsorát valamelyik étteremben. Esténként a színház jó kikapcsolódási lehetőség.

Debrecen egyetemváros, lüktet a fiataloktól, itt élnek a legtöbben Budapest után.

Alternatívaként meglátogathatjuk a közeli Nyíregyházát, de lehet úti célunk a Hortobágy is.

Mi nagyon jól éreztük magunkat elvégre élményt kaptunk, amire mindig fogunk emlékezni!

A helyieket arra biztatom, hogy a poszt alatt írjanak programlehetőségeket. Segítsetek hogy mit érdemes még megnézni a városban! Köszi! :)

( A városvezetésnek pedig üzenem, hogy a vasútállomás mosdóját nagyon, de nagyon fel kellene újítani! Nekünk ez volt az első kép, ami a városban fogadott és óvatosan fogalmazva is hagy némi kivetnivalót maga után!)

Pár kép ízelítőként:

Szállások: Debrecen

Szállás bárhová: ITT

Tetszett az ötlet? Lájkold ITT a blogomat, hogy a facebookon is tudd követni a villámhíreket. Illetve olvasd el a többi helyről szóló írásaimat is! :)