Hola Barcelona! - 1 napos utazás

Hola! Hola!

Mióta hazajöttünk Barcelonából csak ez cseng a fülemben. :)

Ha pár szóban kellene jellemeznem az utazásunkat, akkor a fantasztikus repülés, jókedv, lüktetés, nagyváros, sok-sok zöld, mesés épületek és a fáradtság kifejezések jutnának eszembe először.

Na, de kezdjük az elejéről!

Adott egy szuper árú repülőjegy, adott egy teljes nap és egy olyan város, ahol még nem jártam. Ráadásul mindez szombaton. Természetesen lecsaptunk rá!

Próbáltuk úgy felépíteni az utazásunkat, hogy tartalmas, de ne rohanós legyen.

Csak metróval közlekedtünk, de mivel nem akartuk magunkat bekorlátozni, így napi jegyet használtunk.

A napi jegy neve a T-DIA, amely nagyszerűen használható az összes metróvonalon, tehát már a reptérről való bejutás is megoldott vele, hiszem az L9-es vonal onnan indul a város felé. A jegy ára 8.6 EUR.

A metró térképet INNEN töltöttem le és nagyszerűen lehetett tájékozódni vele.

A reptér elég nagynak és gyaloglósnak tűnt, felül a sárga piktogramon a metró kocsit és aláírva a metro feliratot keressétek, az vezet az állomásra. Itt tudtok venni jegyet is az automatákból.

A repülést már nagyon vártam, természetesen ablak mellé foglaltam jegyet, hogy tudjak fotózni.

Felszállást követően a város felett kanyarodtunk balra, majd a Balatont északról érintve hagytuk el az országot. A levegő nem volt valami tiszta, így a képek sem túl jól sikerültek. Velencét a magasból is nagyszerűen felismertem, sőt mellette a Lido szigetet is!

Utunk az Alpok nyugati vonulata felett haladt, majd Nizza érintésével érkeztünk meg Barcelonába.

Meglepetésemre nulla napsütés fogadott. Párás, nyálkás volt az idő, 20 fok körüli hőmérséklettel.

Eljöttem a mediterrán vidék egyik fővárosába és nem süt a nap? Itthon jobb volt az idő? Na, ne!

1. Sagrada Familia

Mivel legfőbb látványosságnak a Sagrada Familia templomát ítéltük, így első utunk ide vezetett. 1 átszállással jutottunk el a neves templomhoz.

Napsütés hiányában egyáltalán nem vagyok elégedett a fotóimmal. :( De az ember nem befolyásolhatja az időjárást!

Maga a templom óriási látványosságnak számít. Valóban fantasztikus építmény, nem véletlenül épül már annyi ideje. Tömegre számítsatok és vigyázzatok a táskáitokra!

Mi is körbejártuk, hisz minden oldalról más arcát mutatja. Be nem mentünk időhiány miatt, de javasolt megtekinteni! Nekem lesz miért visszamennem. :)

A környező parkok rendezettek, szemetet egyáltalán nem láttunk, idősebb művészek festegetnek teljes nyugalomban, miközben a turisták özönlenek jobbra-balra.

2. Tengerpart

A következő állomásunk a tengerpart volt, a Barcelonata megállótól gyalogoltunk ki a beach-re.

Továbbra is semmi napsütés, meglepő módon mégis sok-sok ember volt a homokos strandon. Gyerekek bikiniben fociztak, strand-röplabdáztak, volt aki napozott(?) és voltak sokan, akik bemerészkedtek a habokba is.

Azért a partnak megvolt a feelingje. Szombat lévén dél körül már egyre többen jöttek le ejtőzni. Budapestre is jó lenne egy ilyen hely! Gondol az ember egyet és leugrik a tengerhez. Irigylésre méltó!

3. Piac

Talán a legnagyobb élményt a piac adta! Úristen micsoda színek és gyümölcsök voltak ott! Legszívesebben az összeset megkóstoltam volna! Megannyi halfajta, tengeri herkentyűk. Amit kicsit hiányoltunk, hogy nem egy autentikus helyiek által látogatott piacot találtunk, hanem egy szintén a turisták részére kialakított árusító csarnokot.

Azért a spanyol hangulat itt jött át a legjobban. Az a sokkal színesebb világ, az a tenger-közeli élet.

4. Barri Gotic

A gótikus negyed Barcelona ékessége. Őszintén szólva nekem a fotón látható templom sokkal jobban tetszett, mint a Sagrada Familia. Én imádom az ilyen csipkés katedrálisokat. Anno a Notre Dame is lenyűgözött.

A városnak ebben a részében szűk sikátoros utcák, lenyűgöző házak sorakoznak. Érdemes felemelni a fejünket. A kovácsoltvas erkélyek, a sok növény, a spanyol zászlók mind mind megadják az alaphangulatot. A La Ramblát övező házak rendezettek, de az utcák nagyon telítettek. Bátran váljunk le egy-egy mellékutcában. Sokkal jobb, mint a tömeggel hömpölyögni!

Éttermek, szuvenírboltok tömkelege és még itt is rengeteg a növényzet.

Igen, ami egyből szembeötlő volt a városban, hogy sok a zöld. Parkok, mindenhol hatalmas fák. Olyan élhetőnek tűnik.

A metróhálózat nekem szintén a párizsira emlékeztetett. Sok szűk alagút. Volt, ahol 5 emeletnyit mentünk lefelé a mozgólépcsőkön. Eszméletlen!

Biztonságilag a felszín totál rendben volt. Semmi gyanúsat, félelemkeltőt nem tapasztaltunk. Viszont éjjel a metró alagútrendszerében én nőként nem érezném komfortosan magam.

Egy nap alatt a spanyol életérzés nem jött nagyon át, hisz csak a külföldiek által látogatott területeken barangoltunk. Hiányoltam, hogy igazi, országbeli emberekkel nem nagyon találkoztunk.

A repülőtérre mindenképp időben induljatok, mert kb. a központtól másfél óra volt az út. Illetve elég nagy a reptér, míg megtalálja az ember a saját beszálló kapuját sétálnia kell bőven.

A hazaút sötétben és egy órás késéssel történt. Egészségesen elfáradtunk. Miután a pilóta ismertette az útvonalat Korzika teljes körvonalának peremét kivilágítva nagyon jól lehetett látni. Illetve Riminit is az olasz partokon, sőt északra nagyon fényes városok voltak. Zágráb engem lenyűgözött. Újra és újra megéri repülni, hisz nincs két egyforma út, mindig új élményekkel gazdagodhatunk.

Összességében nagyon jól éreztük magunkat. De az egynapos utak nagyon fárasztóak. Hajnal 2-kor keltem és másnap hajnal fél 3-ra értem haza, úgy, hogy Budán élek. Szóval ezzel számolni kell, de engem ez még soha nem tántorított el.

Barcelona  a mediterrán bájával és lüktetésével jó célpont lehet mind a városnézésre vágyóknak, mind azoknak, akik a tengerpartra vágynak.

Remélem, kedvet kaptok meglátogatni a várost!

Hamarosan jön egy újabb utazás, addig is kövessétek a blogomat Facebookon, ahol naponta megtalálhatjátok az olcsó repülőjegyeket is! Ha pedig tetszett a beszámoló, osszátok meg másokkal is!

Mindenkinek sok repülést kívánok a nyárra is, hisz tudjátok, az utazás élmény, amit senki nem vehet el tőlünk!

Ezúton köszönöm úti társamnak, hogy elkísért és osztozott az élményekben! :)