Ahol az egész város nyüzsög - Bordeaux

Mi az a pár dolog, ami azonnal eszembe jut Bordeaux-ról?

Egy csoda az a város, annyira egységes, annyira lüktető!

Fantasztikus az építészete, állandóan nyüzsög, rengeteg a kiülős hely, mégsem veszti el a báját és a kisvárosi hangulatát.

Kb. ezeket a szavakat hajtogattam akkor is, mikor egy hosszú hétvégét töltöttünk ott, két héttel ezelőtt.

Péntek reggel indultunk Bordeaux-ba és hétfőn délben érkeztünk vissza Budapestre.

Az első és a harmadik napot szenteltük a városra, szombaton viszont elutaztunk az egy órányira lévő, óceánparti városkába Arcachon-be. Erről külön beszámolót készítek majd nektek, sok-sok képpel! :)

Térjünk vissza a kezdetekhez.

Bordeaux városát már pár hónapja nézegetem, nagyon szerettem volna oda eljutni. Valahogy a tucathelyek, Róma, London, Párizs engem soha nem vonzanak annyira, mint a kisebb, de izgalmas városkák.

A francia nyelv, és a francia mentalitás is nagy kedvencem, így teli találatként éltem meg, amikor ráakadtam a szuper árú repülőjegyre. Tudni kell azért, hogy szállásban nem túl olcsó a város, ezért jött a következő izgalom. Oké, hogy van már olcsó repülőjegy, de vajon mennyire lehet jó árú szállást kifogni ugyanakkor. Szerencsére sikerült!

A vasútállomáshoz közeli Ibis hotelben laktunk, ahová a reptéri busz is beérkezik, illetve ahonnan nagyon egyszerű eljutni villamossal a belváros felé. Mindenkinek csak ajánlani tudom és árban is verhetetlen!

Bordeaux közlekedés 3 villamosvonalra épül. Emellett még buszok viszik az utasokat. Mi csak az előbbit használtuk, de tényleg mindent meg lehet közelíteni vele.

A szerelvények tiszták, bár néha zsúfoltak, de gyakran járnak. Jellegzetes szürke színűek, és van amelyiknek nincs is áramszedője a tetején, ugyanis speciálisan a két sín közötti sínből kapják az áramot.

Most, ahogy írom ezeket a sorokat újra és újra bizsergés fog el, olyan jó volt ott lenni! Nagyon visszavágyom!

Érkezésünk után a reptéren lévő automatából vásároltunk egy 7 napos (mivel csak 2 és 7 napos jegy van) jegyet, így nem voltunk bekorlátozva utazás terén. Az ára kb. 14 euró volt.

Alig vártam, hogy felfedezzük a várost!

Kapásból a legismertebb helyszín felé vettük az irányt. A Place de la Bourse egy csodálatos tér, amellyel szemben egy speciális szökőkutat helyeztek el, így ha a vizet leengedik belőle a járólapokon megcsillanó felület visszatükrözi a tér képmását. Fantasztikus képeket lehet ott csinálni, és szinte bármikor. Mi voltunk ott nappal, alkonyatkor, de sötétben is. Mindig más arcát mutatta. Ami állandó, hogy rengeteg ember fotózgat ott, vagy a környező kertekben piknikeznek, vagy a Garonne folyó partján andalognak. A jó hangulat pedig kiül az egész városra.

Első nap este is visszalátogattunk még ide, és nagy megdöbbenésünkre még fél 10-kor is totál világos volt. Persze, hisz itt később megy le a nap, hisz jóval nyugatabbra vagyunk! 21:46-kor volt a napnyugta és utána még bőven egy félórát várnunk kellett, hogy felgyújtsák a fényeket. Mesés látványban volt részünk.

Az épületek homokszínűek és ahogy említettem minden nagyon egységes. Letisztult formák, kovácsoltvas erkélyek, szűk kacskaringós utcák, és mindig felbukkan valami, amire nem vársz!

Isteni, amikor csak úgy szeled az utcákat és hol egy lenyűgöző templom, hol egy sokszínű éttermekből álló városkép tárul eléd.

A napernyős, finom illatokat árasztó étkezdék hívogatnak. Rengeteg ember ül a jó levegőn és élvezi a gasztronómia remekeit.

Amit hátrányként emelnék ki, hogy az éttermek nem nagyon alkalmaznak angol étlapot, így sokszor azért kellett odébb állnunk, mert nem tudtuk mi mit jelent. Persze a fordítót próbáltuk használni, de jobban szerettünk volna a biztosra menni.

A főételek ára 13-15 euró között mozog. Kiadós fogásokra gondoljatok és változatosra. A saláta, a hal, de a tészta is ugyanennyibe kerül. Egy 0.33-as Coca-Cola nagyjából 1200 HUF.

Mi elég spontának voltunk és ezt ajánlom nektek is. Amikor megtetszik valami pattanjatok le a villamosról és nézzétek meg. Így akadtunk rá a Saint Pierre negyedre, ahol szuper éttermeket találtunk, a Saint Michel fantasztikus és hatalmas templomára, de egy helyi punk koncertre is.

A templomok látogathatóak, mindig nyitva az ajtajuk, belépőt nem szednek. Belül is legalább annyira impozánsak, mint kívülről.

Az idő mindvégig kegyes volt hozzánk, verőfényes napsütésben sétálgathattunk egész hétvégén és 20-25 fokban.

Tisztaság mindenhol, sokféle emberek, kozmopolita város, jókedv. Ezt adja Bordeaux.

Ja és ott a bor...nekem ez azért nem jut eszembe, mert én nem fogyasztok alkoholt, de azt hiszem ez a Mennyország annak, aki imádja a borokat. Akár még a környező borvidékre is érdemes ellátogatni, szerveznek túrákat, de magatoknak is gondoskodhattok a jó programokról.

Bordeaux híres sütije a cannelé de Bordeaux, nekem nagyon ízlett. A vasútállomáson, de a sétáló utcákon is kapható. A legjobb macaronért a Szent András-katedrálishoz menjetek, szuveníreket szintén találtok az utcákon, de a vasútállomáson is aranybányára lelhettek.

Vasárnap délelőtt kihagyhatatlan a piac, ami nem volt annyira szédítő és színes, mint Barcelonában, de jó volt ott bóklászni. Ide ér éhesen érkezni, mert annyira sok finomság között válogathatunk, hogy úgyis megkívánunk valamit. Az ember szinte beleharapna azokba a friss bagettekbe, de a sajtok is nagyon csábítóak!

A végére pedig az egyik kedvenc képem, ami annyira átadja Bordeaux lazaságát, hogy kár lenne nem ellátogatnotok oda. Egyszerűen csak örömittasan tudok nyilatkozni, annyira élveztem, hogy tuti visszatérek még oda!

A következő részben Arcachon írok. El tudjátok képzelni, hogy Bordeauxban éltek és amikor csak akartok leruccantok az alig 1 órányira lévő óceánpartra? Nem rossz idea, ugye? ;)

Szállás: Bordeaux

Szállás bárhová: ITT

Tetszett az ötlet? Lájkold ITT a blogomat, hogy a Facebookon is tudd követni az olcsó repülőjegyeket. Illetve olvasd el a többi helyről szóló írásaimat is! :)