Trükkök, hogy a legolcsóbban utazz!

Biztos egyetértetek velem abban, hogy az utazások két nagy költségelemét az élelem és a szállás adja.

Manapság már potom áron juthatunk repülőhegyhez, sokszor megéri elrepülni egy hétvégére, mint itthon maradni és bevásárolni. 

Ahhoz, hogy ne csak az akciós repülőjegyekkel spórolhassunk, nem árt pár tudatos viselkedést beépítenünk az utazásainkba. 

0_3628.jpg

Többszörösen visszatérő kérdés, hogy mit vihetünk fel a repülőre, például ételt szabad-e beletenni akár a kézipoggyászunkba. 

Természetesen igen! Márpedig ezzel meg is tesszük az első lépést a spórolás felé, ugyanis a reptéren fellelhető élelmiszerüzletek vagy éttermek mindig drágábban mérik az áraikat. Nem véletlen ez sem, hisz kihasználják, hogy általában az ember rohan a repülőtérre, előtte vagy van ideje, vagy nem bekapni egy kis kaját. Márpedig, ha időben érkezünk, akkor még nagyjából másfél-két óránk van a repülőnk indulásáig. Ezalatt tuti megéhezünk és ha nem gondolkodunk előre, akkor bizony a reptéri kínálatból fogunk válogatni. Nem beszélve a repülőn fellelhető kínálatról. Biztos Te is voltál már olyan szituban, hogy nem bírtál ellenállni, amikor a kedves személyzet elkezdte kínálgatni a fincsiségeket a fedélzeten. 

Azonban, ha előre felkészülünk és elcsomagolunk pár szendvicset, kis ropogtatni valót, vagy édességet, akkor máris van mihez nyúlnunk, amivel csillapíthatjuk az éhségünket és még horror árakat sem fogunk fizetni érte.

Naná, hogy én mindig így teszek! Amikor Skandináviába utaztam én előre gondoltam az ott töltött napokra is. Nem azt mondom, hogy ne kóstoljátok meg a helyi gasztronómia fogásokat, de nem feltétlenül kell egy ropogtatni való miatt súlyos forintokat kifizetni, ha viszünk magunkkal. 

Sokszor egyébként a szállásokon a reggeli beletartozik a szoba árába, ami nagyon megkönnyíti a dolgunkat. Azonban, ha külön kellene fizetnünk érte érdemes elgondolkodni, hogy nincs-e a közelben egy pékség, bolt. Ott egy péksütemény általában kevesebbe szokott kerülni, mint a szállásadók reggelije.

A másik központi kérdés a folyadék. A repülőre általában csak egy dl folyadékot engednek felvinni. Kivéve persze a terminálokban drágán megvásárolt üdítőket. Hogy ezt hogyan szoktam kikerülni? Én bizony nem szégyenlek vinni egy fél literes műanyag palackot. Itthon töltök bele egy kis vizet, azt megiszom, mielőtt a security-n átmennék, majd a mosdóban indulás előtt szépen teletöltöm. Soha egyik ellenőrzésen sem dobatták velem még ki az üres üveget. Nem beszélve róla, hogy egy városnézés közben milyen jól jöhet egy palack, amit újra és újra tele tudunk tölteni. 

1_1687.jpg

Többször írjátok, hogy oké, olcsó a repülőjegy, de az egyéb költségekkel miért nem számolunk. Például a fapados társaságok által kedvelt szokás, hogy az adott városhoz távolabb eső reptereken szállnak le, így pedig a kedves utasnak transzfert kell igénybe vennie a központba történő utazásához. A transzferek árai nagyban függnek attól, hogy melyik évszakban utazunk, melyik városba, mivel utazunk és még attól is, hogy a nap 24 órájából melyik idősávban. Egy retúr transzfer ára átlagosan 3-7 ezer forint. A fentebb leírt étel- és italvásárlási tippekkel az erre fizetendő forintokat meg is spórolhatjuk. 

Transzfer választásnál mindenképp érdemes feltérképeznünk, hogy adott repülőtérről milyen lehetőségeink vannak. Egyrészt a légitársaságok mindig felajánlják a repülőjegy foglalásnál, hogy válasszunk transzfert is. Van, amikor ez a legolcsóbb megoldás! Az okos utazó megnézi, hogy van-e vonat, busz lehetőség. Nyilván a tömegközlekedési eszközök általában a legpénztárcakímélőbb lehetőségek. Ne sajnáljátok rá az időt, hogy ezeknek utána nézzetek!

2_947.jpg

Ami a szállásokat illeti rengeteg szállás-összehasonlító portál közül választhattok manapság. Amire én leteszem a voksom az mindennek az alapja a HotelsCombined oldala. Korrekt, sok-sok szállás, megbízható értékelések. Nem véletlenül találtok minden általam kirakott utazási tipphez is innen szállásokat! Sokszor látható rajta, hogy a Booking által ajánlott áraknál mennyivel olcsóbban is hozzá lehet jutni egy másik szállásadó oldalon az adott szobához! 

Sokan preferálják a központi szállásokat, közel a nevezetességekhez. Naná, ha nem számítana a pénz én is ezt választanám. De mivel én is ugyanolyan dolgozó kisemberke vagyok, mint ti, így keresem a spórolási lehetőségeket itt is. 

Amire szoktam figyelni, hogy az adott város, ahová utazom mennyire jól járható be tömegközlekedéssel. A nagyobb városokban ez nem okoz gondot, simán 15-30 perc alatt be lehet jutni a peremkerületekből is a belvárosba. Márpedig a külső részeken lényegesen olcsóbbak a szállások! Én még élvezni is szoktam, hogy azokat a területeket is megismerhetem. 

kepkivagas_147.PNG

Másik fontos szabály, hogy amennyiben bármikor lemondható szállást foglalunk (ajánlott), mindenképp nézzünk még szét az indulás előtt többször is. Sokszor akcióznak a szállodák. Jártam már én is úgy, hogy volt egy lefoglalt szállásunk, de egy több csillagos hotel alacsonyabb áron adta egy héttel az utazás előtt a szobát, így természetesen átfoglaltam. Legyetek résen! 

Ezekkel a kis tippekkel, amik most gyorsan eszembe jutottak több ezer forintot is spórolhattok. És tudjátok, azon akár egy újabb repülőjegyet is megvehettek! 

Ha jónak találjátok az ilyen ötleteket, akkor jelezzétek a blog Facebook oldalán és máskor is osztok meg apró, de hasznos trükköket. :)

Mindenkinek olcsó utazást kívánok!

Szállás bárhová: ITT

Tetszett az ötlet? Lájkold ITT a blogomat, hogy a Facebookon is tudd követni az olcsó repülőjegyeket. Illetve olvasd el a többi helyről szóló írásaimat is! :)