Fjordok mentén - Bergen, Norvégia

Norvégia második legnagyobb városa egy csodálatos település a mély fjordok szélén.

Szállások:

P-Hotels Bergen***

Basic Hotel Bergen

A világ egyik legszebb helyeként elismert település tele van történelemmel és hagyománnyal.

Sokan érkeznek ide a világ minden pontjáról, hogy felfedezzék a meseszép környéket, hajókázzanak.

Az régi kereskedőváros fontos pont volt az északi hajózásban. Rengeteg halat importáltak Európa délebbi pontjaira.

Az egykori rakparton helyezkednek el, a ma már Világörökség részét képező színes faházak, melyek minden évszakban vidáman őrzik a vízpartot.

A halpiactól indulva sétáljunk végig előttük egészen a Bergenhus erődig, mely a XII. századból maradt fenn. Tetejéről pazar kilátás nyílik.

A Bryggen környékén találjuk a legnívósabb éttermeket. Kóstoljuk meg a finom helyi fogásokat, mint például a jávorszarvas kolbászt, vagy a bálnahúst, esetleg érdekes tengeri gyümölcsöket.

Igazán különleges belső skandináv dizájnra is bukkanhatunk.

A norvég emberek vendégszeretőek. Szinte mindenki remekül beszél angolul, bátran forduljunk hozzájuk, ha segítségre van szükségünk!

Az éttermek mellet, mindenképp látogassunk ki a már említett halpiacra, ahol furcsaságokat is találhatunk. Nagyon érdekes megfigyelni, miből csemegéznek a helyiek.

A városban többnyire fából készülnek a házak és színesre festik őket. Kisebb, szűk utcák között bóklászhatunk és magunkba szívhatjuk a friss levegőt.

Nem véletlenül Norvégiát sorolják az elsők közé az életszínvonalra utaló elemzésekben! Az emberek munkája meg van fizetve, az életminőségre nincs panasz, sok a juttatás. Mindezek mellett nekünk az ország drága lehet. Így okosan oldjuk meg mind a szállást, mind az étkezéseket.

Természetesen, ha szerencsénk van itt is láthatjuk a káprázatos sarki fényt.

Jó programlehetőség a város fölé emelkedés. A Floyen-hegyre siklóval juthatunk és gyönyörű panorámával szembesülhetünk. Télen a havas, kivilágított város, nyáron a zöld és szürke sziklák kápráztathatják el a látogatókat.

A várost még 1070-ben alapították, majd száz évvel később már fővárosnak nevezték ki.

Az 1800-as években kulturális központ lett, manapság pedig oktatási intézményei igazán jelentősek és híresek.

A Hanza Múzeumban az egykori kereskedők életvitelét, míg a Grieg tárlatban, a város híres zeneszerzőjének az útját követhetjük végig.

Aki Bergenbe elutazik nem maradhat ki a közeli fjordok felfedezéséből. Páratlan természeti szépségek tárulnak elénk. Olyan, amit eddig csak képeken láthattunk.

Hatalmas völgyekben, meredek sziklákkal ölelt vízfelületek, kanyargó tengerágak. Kihagyhatatlan!

A Sogne-fjord a világ második leghosszabb fjordja. 203 km hosszú "járata" végig hajózható.

Idilli táj jelenik meg a szemünk előtt, kis házikókkal, rengeteg zölddel, vagy épp fehér csúcsokkal. Csobogó, olykor pedig merész vízesésekkel.

Mindenképp fizessünk be egy sétahajózásra. Ez az élmény leírhatatlan!

Aki pedig még ennél is többre vágyna az üljön vonatra és utazzon a világ egyik legmeredekebb útvonalán.

Az alábbi linkeken találtok információkat: ITT és ITT

Norvégia egyik legszebb tájegységének megismerése kihagyhatatlan! Igaz, hogy nem olcsó úti cél, de szerintem felejthetetlen. Akit vonz Skandinávia és még nem járt ott, vagy csak városokat tekintett meg, remek lehetőség!

Készüljünk fel viszont, hogy rengeteget esik az eső, és hűvösebb a levegő még nyáron is.

Használjuk ki, ha van lehetőségünk és utazzunk északra!

Szállás: Bergen

Szállás bárhová: ITT

Tetszett az ötlet? Lájkold ITT a blogomat, hogy a Facebookon is tudd követni az olcsó repülőjegyeket. Illetve olvasd el a többi helyről szóló írásaimat is! :)